bewegen bij stress en burn-out

Veel stress in het onderwijs

bewegen bij stress en burn-out

Het blijkt dat een aantal beroepen gekenmerkt wordt door een hoge werkdruk: koks, juristen, artsen en mensen in het onderwijs behoren tot de tot 5 wat stress op het werk betreft. Het voorkomen van (langdurige, structurele) stress is belangrijk en kan een burn-out voorkomen. Ook jij ervaart stress, vaak van korte duur en dat is een natuurlijke reactie op bijvoorbeeld "haast hebben", "schrikken van iets engs", "iets belangrijks vergeten". Bij langdurige stress - vaak in het onderwijs - is het zaak dat jij letterlijk in beweging komt. Een klein half uurtje per dag levert jou al een positief effect op. Je hoeft absoluut niet hard te rennen; in een heel laag tempo hardlopen is voldoende. Suc6coaching heeft inmiddels goede resultaten bereikt met deze manier van werken: tijdens het bewegen in de natuur vinden de gesprekken plaats. Jij wordt geconfronteerd met jezelf en krijgt inzicht in je manier van reageren op anderen: het uiteindelijke doel is om zelf de regie te nemen over je leven. "Nee' zeggen op de goede momenten en vooral "ja" zeggen tegen jezelf.

Geplaatst op dinsdag 4 april 2017.

Over Suc6 Coaching

Dit bericht is geschreven door Suc6 Coaching. Het bedrijf valt onder coaching uit Assen. Trefwoorden van Suc6 Coaching uit Assen : persoonlijke groei, wandelcoach, doelgerichte coaching, oplossingsgerichte coachmethode, zelfontplooiing, HBO-gecertificeerde coach, personal coach, individuele coaching,.

Lees meer over Suc6 Coaching.